Vés al contingut
14 gener 2021

Atenció psicològica pel coronavirus

També va dirigit a veïnes i veïns afectats de manera directa i greu per l'actual crisi.

Es tracta d'un servei gratuït que oferim des dels inicis de la pandèmia. L'atenció es fa telefònicament. La duu a terme l'equip del Servei d'Emergències Psicològiques de Dipsalut.

Compta amb la col·laboració de la Delegació de Girona del Col·legi Oficial de Psicològia i està coordinat amb altres serveis similars existents per tal d'evitar duplicitats.

L'atenció psicològica* es pot demanar per a un mateix o per a familiars o companys que la necessitin, sempre amb la seva autorització. Per sol·licitar-la, només cal escriure un correu a:suportcovid19@dipsalut.cat (s'hi ha d'incloure una breu descripció de la situació, qui demana el servei i un telèfon de contacte).

El nostre equip de psicòlogues també ha elaborat una guia amb eines per a l'autoprotecció dirigida als professionals sociosanitaris i d'emergències, amb l'objectiu de prevenir possibles trastorns psicològics. La podeu consultar en aquest enllaç.

També disposeu de recomanacions per a preservar la salut psicològica i emocional dirigides a la població en general, així com pautes per a situacions específiques, com la gestió del dol en adults i en infants i adolescents.

Tots aquests recursos es troben disponibles al nostre Directori de serveis i recursos enfront la Covid-19.

* Els professionals que presten el servei són psicòlegs col·legiats, que garanteixen la confidencialitat de la informació, emparats/des en el secret professional.

* Les dades obtingudes de les persones a les quals s’atengui seran tractades per Dipsalut com a responsable del tractament amb la finalitat de prestar el servei. S’informarà les persones ateses del tractament que rebran les seves dades i dels seus drets.