Més de 3.500 trucades a usuaris de la Teleassistència pel temporal
Una d’elles va ser comunicar-los les recomanacions a seguir davant les fortes precipitacions, inundacions i ventades, així com informar-los de les afectacions concretes a cada municipi, com ara confinaments, talls en el subministrament elèctric o manca d’aigua potable de la xarxa. Els teleoperadors del Centre d’Atenció informaven també de l’evolució del cabdal de rius i rieres, recomanaven no sortir de casa i transmetien les pautes per autoprotegir-se.
Entre dimarts 21 de gener i dijous, 23, es van comptabilitzar més de 3.500 trucades, més del doble del que és habitual. La majoria d’elles, dels teleoperadors a les persones usuàries per anar-los fent el seguiment i, en cas de ser necessari, mobilitzar els recursos que calguessin per poder garantir la seva seguretat i benestar. També per acompanyar-los en aquesta difícil situació i procurar resoldre els dubtes que els anaven sorgint. Cal tenir en compte, que algunes persones van quedar totalment aïllades dins els seus domicilis. En aquests casos, es va anar trucant regularment per conèixer la seva situació, assegurar-se que tenien el menjar, aigua i altres productes de primera necessitat i prendre les mesures necessàries. També es va fer un seguiment especial de les persones més vulnerables.
Pel que fa a l’atenció d’emergències, en aquests tres dies, es va activar els serveis mèdics per atendre una cinquantena d’urgències de salut. En tres casos, es va haver de mobilitzar els bombers i en quatre, les policies locals. Dues situacions de risc es van poder resoldre enviant-hi unitats mòbils del propi Servei i una vintena, alertant a familiars, altres cuidadors o veïns. La major part de situacions d’emergències no vinculades a qüestions de salut, van ser per inundacions als domicilis. La tasca d’alerta i coordinació del Servei, l’actuació de bombers, policies locals, familiars i veïns va permetre resoldre aquestes situacions sense que s’hagués de lamentar cap ferit.
Des del Servei es va mantenir el contacte amb els usuaris en tot moment, tot i els talls en el subministrament elèctric. Els terminals de la teleassistència no van deixar de funcionar, ja que tenen 72 hores d’autonomia. Compten amb una bateria interna que s’activa quan no hi ha electricitat, amb l’objectiu que la persona usuària no quedi incomunicada i pugui prémer el penjoll per parlar amb el Centre d’Atenció, en el cas que ho necessiti.
Per saber més sobre el Servei local de Teleassistència, cliqueu aquest enllaç.