Vés al contingut

Acció social

Pm12

Servei local de Teleassistència

Introducció

El Servei Local de Teleassistència és un servei públic, que Dipsalut presta en col·laboració amb els ajuntaments i consells comarcals gironins.

Recentment s'han introduït millores com la personalització del servei o l’increment de personal dels equips d'atenció domiciliària.

El servei compta amb protocols com el de prevenció del maltractament a les persones grans, i programes com el d'atenció a les persones cuidadores.

A més, actualment s'està treballant per implementar progressivamet la digitalització del servei a través de millores tecnològiques. 

 

 

En què cosisteix?

La Teleassistència és una prestació bàsica, de caràcter tecnològic, garantida en la Cartera de Serveis Socials.

És un servei públic d’atenció a domicili que s'adreça a persones en situació de risc, fragilitat o aïllament (sigui per factors d'edat, socials, territorials, sanitaris o funcionals). Proporciona acompanyament i resolució immediata d'emergències, per tal de donar seguretat i una major autonomia a aquestes persones amb diferents graus de dependència, així com als seus familiars i altre entorn proper.

Funciona les 24 hores i els 365 dies de l’any.  L'usuari disposa d'un terminal connectat al centre d’atenció telefònica. El Servei també compta amb equips d'intervenció domiciliària, que es desplacen sempre que cal a les llars dels usuaris. 

L’objectiu de la teleassistència és promoure una millor qualitat de vida tant de les persones usuàries com de les seves famílies.

Se’n pot disposar sigui quin sigui el nivell d’ingressos. En funció de la renda se n'estableix la gratuïtat o una petita quota mensual de copagament .

Com fuciona?

El Servei Local de Teleassistència fa el seguiment telefònic (i sempre que cal, presencial) de les persones usuàries.  Les persones grans o depenents que el tenen també poden trucar-hi en qualsevol moment o prémer el botó del penjoll o polsera per alertar el Centre d'Atenció en cas de necessitat. Des del Centre es mobilitzen immediatament els recursos adients (propis, públics o de l'entorn de l'usuari) per a resoldre l'emergència.  

Segons el perfil i les necessitats de cada persona, s’ofereixen dispositius tecnològics de suport per evitar i/o detectar situacions de risc (com, per exemple, detectors de fum, de gas, o de falta de moviment). També, segons cada persona, es determina un nivell de suport de més o menys intensitat (pel que fa a les visites, trucades de seguiment i altres).

Qui el pot demanar?

Qualsevol persona que consideri que el necessita (també es pot demanar per a familiars)

On i com se sol·licita?

Per demanar-lo cal dirigir-se als serveis socials.  Es pot demanar per a un mateix o per a familiars. Des dels serveis socials, us indicaran els passos a seguir. 

Informació per als ajuntaments

El servei ja s’està desenvolupant arreu de la demarcació a través de les àrees bàsiques de serveis socials, mitjançant els convenis de col·laboració establerts. 

Contacte

Telèfon 972414720 – Acció Social - Àrea de Govern - Dipsalut.