Més de 7.000 usuaris del Servei Local de Teleassistència Domiciliària
Aquest programa de Dipsalut ha tancat el 2016 amb més de 7.000 usuaris en el conjunt dels 222 municipis gironins. Això representa un augment de cinc-cents usuaris respecte l’any anterior.
Es tracta d’un servei públic d’atenció domiciliària que permet millorar l’autonomia de les persones grans (de més de 65 anys) que viuen soles o passen moltes hores soles. Aporta més qualitat de vida als usuaris en oferir-los seguretat, companyia i atenció permanent les 24 hores i els 365 dies de l’any.
Els usuaris porten un penjoll que es connecta al telèfon fix i que té una cobertura d’uns 80 metres. Si pateixen una caiguda o qualsevol altre incident, han de prémer el botó que hi ha enmig del penjoll. Immediatament, el centre d’atenció del servei rep l’alerta, identifica l’usuari, mira de contactar-hi i, segons l’emergència de la que es pugui tractar, avisa els serveis mèdics, els familiars o desplaça els seus professionals fins al domicili.
A casa de l’usuari també s’hi poden instal·lar dispositius de seguretat que alerten automàticament si es detecten condicions anòmales com fum, gas, o falta de moviment dins la casa.
El servei, però, no es limita a atendre emergències sinó que ofereix un tracte personalitzat. Periòdicament es realitzen trucades i visites de seguiment per comprovar l’estat i les condicions en què viu la persona o, simplement, per conversar i ajudar a combatre situacions de soledat. També es dóna un cop de mà als avis i àvies en activitats quotidianes com ara prendre’s adequadament la medicació.
Tots els ajuntaments de la demarcació de Girona compten amb aquest servei, a través de les àrees bàsiques de serveis socials.