Vés al contingut
18 juliol 2013

Concha Colomer Simposi “Construint ponts, creant sinergies per a la Salut”

Aquest dilluns, 15 de juliol, s’ha inaugurat la 22ª edició del curs d’estiu de l’European Training Consortium in Public Health and Health Promotion (ETC-PHHP), que tindrà lloc a Girona del 14 al 26 de juliol, amb el Concha Colomer Simposi “Construint ponts, creant sinergies per a la Salut”.

El Simposi, organitzat per la Càtedra de Promoció de la Salut amb la col·laboració de Dipsalut, ha girat a l’entorn de l’exploració de formes de treball, tècniques i recursos que faciliten la creació de sinergies i xarxes entre els professionals, les persones i les comunitats en la millora de la salut i el benestar. Les intervencions han estat conduïdes per experts de renom internacional com Cormac Russell, director del ABCD Global Consulting & Nurture Development, Bengt Lindström, professor a la Norwegian University of Science and Techonoly i director del IUHPE Global Working Group on Salutogenesis i Mohruba Gafar-Zada, experta en biologia mèdica del Ministeri de Joventut i Esports de la República d’Azerbaitjan i de la divisió “Cohesió Social i Integració” del Consell d’Europa.

Es tracta d’una activitat internacional i multidisciplinar que ha combinat sessions plenàries, una taula d’experiències i una activitat interactiva en grups de treball. Paral·lelament, s’han pogut visionar una vintena de comunicacions científiques de diversos investigadors i experts relacionats amb la temàtica. Al simposi hi han participat persones interessades en la promoció de la salut des de diferents àmbits professionals d’arreu del món.

El Summer School de l’ETC va néixer com a activitat formativa, de difusió i de sensibilització en promoció de la salut arreu d’Europa. Des del 1991 l’ETC-PHHP ha organitzat 21 cursos d’estiu o Summer School de Promoció de la Salut, en 12 ciutats que han rebut uns 534 participants de 44 països diferents. Els participants provenen d’àrees com la salut pública, la promoció de la salut, l’atenció sanitària, l’educació, el treball social, així com la recerca o la creació de polítiques.