El Servei Local de Teleassistència ja compta amb 8.600 usuaris
Darrerament s’hi ha introduït millores com l’atenció personalitzada segons el grau de dependència, protocols per a la detecció precoç de maltractaments i per a identificar casos d’estrès crònic dels cuidadors, l’increment de les visites a domicili, la instal·lació de dispositius de seguretat a les cases de tots els usuaris considerats de risc, el foment de la teleassistència mòbil, o la incorporació de desfibril·ladors als vehicles de teleassistència.
Altres novetats són que es mantindrà el servei en cas de canvi de domicili (sense haver de tornar a fer els tràmits), que s’introdueix un servei de custòdia de claus i que l’atenció s’ofereix en més idiomes. Cal recordar que també es compta amb aparells especials, adaptats a persones amb dificultats de comunicació.
La dotació pressupostària per a aquest servei s’ha augmentat notablement per tal d’augmentar progressivament la tassa de cobertura, especialment en aquells territoris on actualment és més baixa. També s'està treballant per obrir-lo a nous col·lectius com, per exemple, famílies que tenen al càrrec fills amb discapacitat.
El Servei Local de Teleassistència és una prestació pública que permet millorar l’autonomia de les persones grans que viuen soles o passen moltes hores sense companyia. Els aporta més qualitat de vida en oferir-los seguretat, companyia i atenció permanent les 24 hores i els 365 dies de l’any.
La teleassistència s’ha de sol·licitar a través dels serveis socials dels ajuntaments gironins.