Vés al contingut
7 juliol 2014

6.200 alumnes han participat en la cinquena edició del Projecte Educatiu del Mosquit Tigre

Entradilla

Aquest 2014, 219 escoles de les comarques gironines (13 més que l’any passat) han participat en el Projecte Educatiu del Mosquit Tigre. Es tracta del 81% de centres de la demarcació. En total, s’ha format 6.200 nens i nenes, principalment, de 5è de primària.

El Projecte – impulsat per Dipsalut i el Servei de Control de Mosquits- consta de dues fases. En la primera, tècnics del Servei visiten les escoles i hi fan xerrades-taller. Hi expliquen el cicle de vida del mosquit tigre, quins ambients són els més favorables per al seu desenvolupament i com evitar-ne la reproducció. La segona fase és el treball de camp. Es lliura un estoig d’entomòleg a cada alumne amb tot el material necessari per elaborar mostreigs i recollir larves de mosquit en entorns habituals, com els voltants de casa o el pati de l’escola. Els mestres fan una primera revisió de les mostres per tal de descartar les que no contenen larves d’insecte. La resta, es fan arribar al Servei de Control de Mosquits.

Després d’analitzar les mostres rebudes aquest 2014, el Servei ha constatat que en el 71% hi havia larves de mosquit. Aquestes larves pertanyien a 13 espècies diferents. Concretament d’Aedes albopictus (mosquit tigre), se n’ha trobat en 91 mostres.

L’objectiu principal del Projecte és sensibilitzar la població de l’impacte del mosquit tigre en la salut de les persones i el medi natural i donar eines per impedir la reproducció de l’insecte. Aquesta tasca de conscienciació és bàsica ja que es calcula que, entre el 80% i el 90% d’espais on cria el mosquit tigre són de titularitat privada.

El Projecte Educatiu del mosquit tigre es va començar l’any 2009. Des d’aquella primera edició, s’ha implantat amb èxit arreu de la província de Girona. En total, en aquests cinc anys, s’ha ensenyat a evitar que el mosquit criï a 31.400 escolars i, de retruc, a les seves famílies.

Imatge: alumnes de l'Escola Montserrat de Sarrià de Ter examinant les mostres recollides dins el treball de camp.