Vés al contingut
7 juliol 2011

"Innovació, proximitat i serveis al municipi: El model Dipsalut"

Aquest dimecres 6 de juliol s’ha presentat el llibre “Innovació, proximitat i serveis al municipi: El model de Dipsalut”. L’acte s’ha celebrat a l’Espai CaixaForum Girona  i ha comptat, entre altres personalitats, amb la presència de l’autor, Marc Alabert i López; els artífexs del pròleg i l’epíleg, el professor d’ESADE, Manuel Férez, i el degà de la Facultat de Medicina de la UdG, Ramon Brugada; el que fins ara ha estat el president de Dipsalut, Josep Marigó, i portaveu de CiU a la Diputació i impulsor de l’Organisme, Jaume Torramadé.

El llibre, editat per Documentia Universitaria, Ara disponible a The Book Depository, aborda la creació i el desenvolupament de Dipsalut, l’Organisme de Salut Pública de la Diputació de Girona. S’hi exposen les claus del model segons el qual s’ha articulat l’ens, com la clara orientació a la prestació directa de serveis, l’estudi de les necessitats reals dels municipis en salut pública, l’orientació als resultats, la creació d’una organització moderna i flexible, l’aposta per la proximitat, la innovació i el treball en xarxa i l’aplicació de les noves tecnologies per guanyar en eficàcia i eficiència. També s’hi destaca el treball en una sola direcció de polítics i tècnics per fer-ho possible i la implicació dels ajuntaments gironins. A més, el llibre recull el procés d’implantació de l’Organisme i els primers resultats, aborda programes ja emblemàtics com el “Girona, territori cardioprotegit” i avança els reptes de futur.

“Innovació, proximitat i serveis al municipi: el model de Dipsalut” esdevé una reflexió sobre com l’administració pública pot donar resposta a les necessitats reals explorant nous sistemes d’actuació i treballant per assolir la màxima eficiència en la gestió.

L’autor, Marc Alabert i López, és gerent de Dipsalut des de l’any 2008. Abans havia estat directiu a Retevision Interactiva i a la Universitat Oberta de Catalunya. Alabert és llicenciat en Història i DEA en Organització i Administració d’Empreses per la Universitat de Girona, Màster en Direcció de Màrqueting i postgraduat en Direcció d’Empreses de Serveis per EADA, Program for management development i Executive Master in Public Administration per ESADE.

Imatge del llibre