Vés al contingut
19 desembre 2021

Més de 400 persones ateses pel Servei d’Emergències Psicològiques

L’equip s’encarrega, entre d’altres tasques, de comunicar de manera adequada les males notícies. També procura minimitzar els danys que el trauma pot causar sobre les víctimes i les prepara per afrontar el dolorós procés que gairebé sempre els espera. A banda d’aquesta primera atenció, es dona continuïtat al tractament per als usuaris que així ho necessitin, a través d’un mecanisme de derivació urgent a la Xarxa de Salut Pública.

El Servei s’activa trucant a un número de telèfon d’ús restringit (operatiu les 24 hores al dia i els 365 dies de l’any). El tenen tots els activadors qualificats, és a dir, alcaldes i alcaldesses, caps dels cossos policials, de protecció civil i dels bombers, responsables dels serveis socials, Departament d’Educació i Sistema d’Emergències Mèdiques. Està coordinat amb altres dispositius similars, per tal d'evitar duplicitats.

Es pot sol·licitar per atendre, individual o col·lectivament, víctimes directes o indirectes d’esdeveniments amb alt potencial traumàtic (especialment amb menors implicats). També, es pot mobilitzar per a atendre els professionals d’emergències que intervenen en aquests casos i que puguin necessitar-ho.

Tota informació sobre el Programa de Suport i Atenció Psicològica en Situacions d’Emergència al Municipi, en aquest enllaç. També podeu veure el vídeo explicatiu del Servei.

*atencions realitzades al llarg del 2021. Dades a 1 de desembre.